8M Dia Internacional de la Dona

De les paraules als fets: per la igualtat, tenim un pla

Arribem a un nou Dia Internacional de la Dona Treballadora. El 8 de Març, el dia més commemoratiu del moviment feminista. Amb moltes coses per celebrar i amb bastants temes per corregir encara. Hem aprovat una nova reforma laboral, la primera que no retalla drets a les persones treballadores, i també una important pujada del salari mínim fins als mil euros. Aquestes són dues mesures amb un fort impacte positiu en els col·lectius que pateixen més precarietat laboral, com són les dones.

Amb la signatura del nou acord de condicions laborals pel personal de l’Ajuntament de Barcelona, EL CONVENI DE LA VIDA, CONSOLIDEM i ACCELEREM el III Pla d’IgualtatMILLOREM les condicions laborals dels col·lectius més feminitzats i així REDUIM LA BRETXA SALARIAL a l’Ajuntament de Barcelona.

EL CONVENI DE LA VIDA

• Accelera i marca el calendari per l’aplicació de les mesures de millora derivades del Pla d’Igualtat.
  • Adopta mesures per començar a eliminar el “terra enganxós”, potenciant la carrera professional pels col·lectius feminitzats i incrementant les possibilitats efectives de promoció, aquest any:
    • es convocaran un mínim de 60 llocs de treball de promoció de nivell 24 del Grup A de Serveis Socials.
    • es convocaran un mínim de 60  llocs de treball de promoció de nivell 18 del Grup C
  • Desenvolupa la carrera professional del Grup B, necessari per estabilitzar la plantilla en col·lectius feminitzats tals com les escoles bressol.
  • Estableix mesures pel personal major de 57 anys amb limitacions derivades de l’exercici de l’activitat a les escoles bressol, per pal·liar els efectes negatius de les  reduccions de jornada
  • Amplia el període de retorn del deute generat per compactació del permís amb compactació de jornada.
  • Consolida la Comissió Tècnica d’Igualtat i el seu funcionament.
  • Crea comissió tècnica per a la millora de la prestació de servei efectiu de les dones relacionada amb els cicles de menstruació i climateri.

Omplim les xarxes amb els hastags #TenimUnPla #TenemosUnPlan

Actes amb motiu del 8 de Març   4 de Març.

Jornada de capacitació per l’atenció de portes violetes.   Sala d’actes del local de CCOO de Catalunya. 9.30 h Les portes violetes, son una iniciativa de les CCOO a Catalunya amb l’objectiu de contribuir a la creació d’espais segurs per a les dones víctimes de violències masclistes
8 de Març. Activitats centrals a Barcelona   Local de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16)

8.30h. Convertim l’edifici en lila i comencem per la sala d’actes.
9.00h. Espai Assemblea. Inauguració d’una exposició de vinyetes amb reivindicacions pel 8 de març
10.00h. Sala d’actes. Experiències sindicals sobre plans d’igualtat
11.00h. Monòleg improshow a càrrec de Mai Boncompte Plaça del Rei de Barcelona.
12.00h. Lectura del Manifest de CCOO de Catalunya amb motiu del 8 de Març a càrrec de Mentxu Gutiérrez
12.15h. Actuació musical a càrrec del Grup Konkordia Local de CCOO de Catalunya. Sala d’actes.

15.30h. Karaoke feminista
17.45h. Preparació per a la manifestació (pancarta, globus…).

Manifestació del 8 de Març
18.30 h. Plaça Universitat.

10 de març. Jornada Dones en els cossos policials
9.30 a 13.30 h. Saló d’actes CCOO de via Laietana Barcelona La federació de serveis a la ciutadania organitza aquesta jornada per explicar les dificultats que han tingut les dones en l’accés als cossos policials.