CAP A LA SEGONA ASSEMBLEA SINDICAL OBERTA DE CCOO DE CATALUNYA

La primera Assemblea Sindical Oberta de CCOO Catalunya va iniciar una etapa de participació al sindicat que va donar més importància a la deliberació col·lectiva i a la participació horitzontal de les persones que fem l’organització. Es va organitzar un procés de participació obert a l’afiliació, a entitats i persones amigues disposades a compartir les seves experteses. Volíem repensar el sindicat després de la pitjor crisi econòmica en democràcia i les seves conseqüències en la societat i el món del treball. Aquesta manera de fer va ser ben valorada i ha aportat cohesió i empenta a CCOO de Catalunya.

A meitat del mandat congressual i havent tancat el període de concentració d’eleccions sindicals, tornem a obrir un espai per a la deliberació. Ho fem en un context socioeconòmic i polític complicat per la classe treballadora, on el sindicat ha de pensar bé la direcció de les seves passes. Per això, començarem la Segona Assemblea Sindical Oberta el dia 1 de gener de 2020.

Hem fet un balanç del format de la primera ASO per millorar la qualitat i l’amplitud de la participació. Volem potenciar la celebració d’assemblees que arribin al cor de la nostra acció sindical, al centre de treball, a les seccions sindicals. Mantindrem les assemblees territorials i els seminaris i jornades de reflexió amb entitats i persones amigues del sindicat. Participarem a través d’una plataforma telemàtica i realitzarem enquestes per arribar a tota la afiliació.

El Consell Nacional ha proposat les línies per al debat que considera estratègiques. Parlarem de precarietat i desigualtats i també dels reptes estratègics que tenim com a societat; feminismes, diversitat, ecologisme, noves realitats del treball, digitalització, big data, robotització, noves formes d’organitzar els treballadors/res, d’habitatge, de mobilitat, de joves i de l’envelliment de la societat, de pensions, dependència, de cures i treball domèstic, de projecte de vida per gent gran. Parlarem de qualitat democràtica, de participació, deliberació, mobilitzacions, dret a decidir.

La voluntat d’aquesta segona ASO és pensar com transformar la classe treballadora i a la societat des de la centralitat del treball, de la importància que té el treball per aconseguir una societat més solidària. Com desenvolupar projectes de vida digna sustentats en el valor de la comunitat i dels béns i serveis públics.

Us convidem a construir el futur amb CCOO de Catalunya.