𝗖𝗖𝗢𝗢 𝗶 𝗨𝗚𝗧 𝘀𝗶𝗴𝗻𝗲𝗺 𝗲𝗹 𝗽𝗿𝗲𝗮𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘃𝗲𝗻𝗶 𝗱𝗲  𝗹’𝗔𝗷𝘂𝗻𝘁𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗱𝗲 𝗕𝗮𝗿𝗰𝗲𝗹𝗼𝗻𝗮 𝗳𝗶𝗻𝘀 𝗮 𝗹’𝗮𝗻𝘆 𝟮𝟬𝟮𝟰

Foto: BETEVÉ

CCOO i UGT signem el preacord de conveni de  l’Ajuntament de Barcelona fins a l’any 2024

UGT i CCOO posem de manifest que aquest acord és el resultat d’una negociació singular, amb una decisió errònia de denunciar l’anterior conveni i en mig d’una pandèmia sanitària mundial amb les implicacions econòmiques que això ha comportat.

Les treballadores i treballadors municipals han sofert una situació molt complicada a causa del Covid-19 que en molts casos el nostre col·lectiu ha resultat “essencial” per mantenir oberts els serveis públics i garantir els serveis bàsics a la ciutadania.

Per aquest motiu i pensant sempre en la plantilla municipal, tot i que l’escenari no era propici, en un exercici de responsabilitat, CCOO i UGT vàrem explorar la possibilitat de col·laborar.

Fruit d’aquesta col·laboració CCOO i UGT vam presentar la nostra Plataforma Conjunta “més drets: MÉS VIDA” a l’Administració. Aquest fou el tret de sortida a unes setmanes d’intenses negociacions que s’han tancat la matinada d’aquest dijous.

L’èxit és continuar sumant

Considerem el nou acord com una continuïtat de l’anterior conveni, on hem mantingut tots els drets sense cap modificació i a més s‘han concretat i millorat alguns d’ells.

D’una banda, s’han garantit pujades salarials per als pròxims anys que garanteixen la revaloració dels increments futurs dels pressupostos generals, incorpora una millor gestió del temps, normalitza el teletreball, avança en igualtat, permet gaudir millor de la conciliació laboral i personal, anticipa “de facto” el moment de la jubilació, regula aspectes pendents dels col·lectius uniformats  i dóna estabilitat a la plantilla municipal (especialment a les persones interines) que ahir, avui i sempre seran essencials.

CCOO i UGT hem lluitat i guanyat els punts que HEM CONSIDERAT IRRENUNCIABLES durant les negociacions per arribar a un acord:

• Cap interí al carrer: hem assolit un compromís per garantir la màxima estabilització del personal interí, mitjançant la utilització de totes les mesures legals possibles en els processos d’estabilització de l’ocupació.
  • Teletreball: hem aconseguit una modalitat de teletreball voluntari de 2 dos dies de teletreball i 3 presencials, i de 3 dies de teletreball i dos presencials per les persones de 60 anys
  • Jubilació: hem pactat establir un model de cessament progressiu de l’activitat (banc del temps), que permet acumular i gaudir del temps estalviat els 4 anys anteriors a la data de jubilació, amb una aportació inicial per part de l’Administració pels treballadors amb més anys d’antiguitat
  • Hem guanyat un increment retributiu que permet recuperar poder adquisitiu perdut.
  • Revisió i actualització  de les atencions al públic: hem revistat alguns dels circumstancials d’atenció al públic i hem pactat criteris clars que garanteixen una revisió dels llocs susceptibles de cobrar-lo durant el primer semestre de 2022.
  • Tant SPEIS i GUB han aconseguit algunes reivindicacions històriques tal com consten en els seus preacords signats la nit del divendres 26 de novembre. Quan estiguin ratificats per la Mesa de Funcionaris us els farem arribar

Però això no és tot, en el text de l’acord que us adjuntem (link a l’acord) hi trobareu un seguit de mesures que afavoreixen les condicions socials de tota la plantilla, tals com: millores en la conciliació familiar, mesures de promoció derivades del Pla d’Igualtat, processos de mobilitat de llocs base i singulars, estudi per desenvolupar el grup B, Pla de desplaçament per la plantilla, funcionarització de les categories laborals de l’ASPBmillora de les condicions específiques de tot el personal del CEB i IMEB, …

Avancem, però la lluita continua!

Malgrat valorar positivament aquest conveni, tant CCOO i UGT no desistirem en les nostres reivindicacions per a continuar millorant les condicions laborals de tots els treballadors i treballadores municipals.

HEM ACONSEGUIT EL MILLOR ACORD POSSIBLE,

PERÒ QUEDA FEINA PER FER.

LA LLUITA CONTINUA !