ELS I LES BOMBERES DE BARCELONA ENS PLANTEM, EXIGIM NEGOCIACIÓ

Des de l’Agrupació de CCOO volem expressar‐vos el nostre malestar amb la Direcció del cos de Bombers de Barcelona

Immobilitat
Portem 2 anys esperant que aquesta Direcció apliqui i desenvolupi un Pla Director consensuat, en part, amb els nostres representants. 2 anys esperant saber què és el decret de guàrdia i el decret d’estructura, 2 anys esperant que s’implementin les especialitats, 2 anys per endreçar, dotar i reconèixer el grup de rescat aquàtic, 2 anys esperant la connexió amb el 112, 2 anys esperant solucions a la nova llei de transport
sanitari (TES), 2 anys demanant solucions definitives per al CGE, 2 anys per endreçar els tècnics de l’SPEIS, 2 anys per un nou Eixample… i la realitat és que en 2 anys que porta treballant aquest equip directiu no ha succeït res.

Unilateralitat
En la darrera reunió que vam mantenir amb la Direcció, se’ns va informar que tenen intenció de demanar permís al proper plenari de l’Ajuntament per realitzar una modificació del Pla Director. Des de CCOO volem deixar clar que no donarem cap tipus de suport, i així ho transmetrem a la part política, a canvis unilaterals que desconeixem.

Exigim que se’ns convoqui de forma urgent per informar i negociar qualsevol modificació del Pla Director.

Futur
Gràcies a la visió d’uns quants (tot i les reticències de part de la Direcció) Bombers de Barcelona ha tingut un paper fonamental en l’organització i la resposta donada a la crisis del COVID‐19, hem estat reconeguts com a model a seguir per la OMS, reconeguts per tots els hospitals com aliats prioritaris, reconeguts per la Regidoria de Salut de l’Ajuntament com gestors imprescindibles. És per aquest motiu que considerem que aquesta feina s’ha de veure reflectida en el futur immediat de l’SPEIS, assumint el lideratge de la gestió de l’emergència a la ciutat.

Drets laborals
Per últim destacar que ens sentim orgullosos d’haver ofert els nostres recursos a la ciutadania a través de la carta conjunta a l’Alcaldessa. Moltes de nosaltres hem sacrificat el nostre horari i hem realitzat funcions que no són les habituals perquè creiem que era el necessari en temps de pandèmia.

Entenem però que la Direcció de l’SPEIS n’ha fet una lectura errònia al nostre oferiment.

El que no permetrem és que aprofitin aquesta bona voluntat per tapar els seus forats de falta de planificació retallant els nostres drets laborals, realitzant un xantatge indirecte al col∙lectiu per poder realitzar les vacances en període estival i limitant la nostra capacitat de fer permutes.

Creiem que el primer objectiu ha de ser garantir la seguretat del personal, i en aquest sentit pensem que la situació actual de la pandèmia i la disponibilitat de tests de diagnòstic permeten canviar l’estratègia seguida fins ara i disposar d’una fotografia gairebé a temps real de la situació del virus al nostre col∙lectiu.

No acceptem que es pressioni encara més al personal quan, per cobrir mínims estructurals, la majoria ja fa dos anys que hem renunciat voluntàriament a la meitat de les nostres vacances, portem 7 anys realitzant guàrdies extraordinàries i encara estem esperant que ens comuniquin de quina forma ens compensaran aquest esforç.

Documentació relacionada: 2020-06-02 Ens plantem