Ens oferim per ajudar a combatre el COVID-19

Carta a l’alcaldessa Ada Colau

Els Bombers de l’Ajuntament de Barcelona demanen oferir el seu potencial humà i recursos contra la crisi del coronavirus

Un conjunt d’entitats i sindicats amb representativitat a Bombers de l’Ajuntament de Barcelona ha adreçat una carta a l’alcaldessa Ada Colau oferint expressament el potencial humà del personal de bombers, davant la crisi sanitària pel coronavirus.

Des de l’Agrupació de Bombers de CCOO de l’Ajuntament de Barcelona donem suport, com a sindicat majoritari, a aquesta carta que denuncia la infrautilització d’aquest potencial humà en l’actual situació de crisi. Ens veiem amb el deure i la responsabilitat, i donada la nostra condició de servidors públics que ens devem als ciutadans, d’oferir-nos, i per això demanem que s’utilitzin els recursos de Bombers de Barcelona i tot el seu potencial humà i tècnic per poder resoldre i ajudar en aquesta crisi.

Som nosaltres els qui ens hem d’exposar per poder ajudar la ciutadania, i per això ens posem a disposició de la ciutat i dels ciutadans i ciutadanes en tot allò que se’ns demani, sense deixar de fer les nostres funcions com a servei de prevenció, extinció i salvament de la ciutat.

Tenim clar que més que mai la ciutat ens necessita, i tenim la capacitat per poder assumir tot allò que sigui necessari: en l’àmbit logístic sanitari, tenim coneixements sanitaris i tenim UCI mòbils (ambulàncies), i personal molt qualificat. Estem disposats a doblar horaris, fer les guàrdies necessàries o modificar les nostres condicions laborals de forma temporal per generar una operativa que pugui donar cobertura a totes les necessitats. L’operatiu de bombers és tota l’emergència de Barcelona, per la qual cosa no deixarem de fer les nostres tasques ordinàries. Amb aquesta carta només volem instar l’alcaldessa i tota la classe política de la ciutat a utilitzar tots els recursos al seu abast per frenar i ajudar els serveis sanitaris a resoldre aquesta crisi, perquè no hi ha temps per perdre.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de març de 2020