Incidències en la gestió dels avisos a Bombers de Barcelona


cge

En els darrers mesos hem detectat un increment en les incidències derivades de la gestió de les trucades d’emergència d’alguns serveis de gravetat en l’àmbit del municipi de Barcelona.

És per aquest motiu que els demanem una reunió urgent amb el màxim responsable del CGE per poder aclarir els fets ocorreguts en els següents serveis:

– Servei d’accident de trànsit 16003894 on finalment no s’activa a cap dotació tot i tractar-se d’un accident amb ferits greus a 2 carrers del Parc de Llevant.

– Servei de foc pis 16015720 on moren 2 nens, en el moment de la nostra arribada tant SEM com GU es troben al lloc del servei.

– Servei 16019617 d’intent de suïcidi on s’arriba 30 minuts després que el servei s’hagi solucionat.

– Servei 16019682 d’accident de trànsit on s’activa a bombers 23 minuts després del primer avís (per obrir una porta d’un vehicle) quan 5 ambulàncies del SEM i 2 vehicles de la GU porten treballant al servei des del primer moment.

– Servei 16007885 d’accident de trànsit on es demora la sortida del primer vehicle de bombers passats 11 minuts del primer avís.

Per poder preparar de forma eficient la reunió demanem que prèviament ens facin arribar la següent informació dels serveis esmentats:

– Informe de dades i tècnic.

– Hora d’entrada de la primera trucada (tant sigui del 112 com del 080).

– Transcripció de les trucades entrants.

– Temps de gestió de la trucada (tant del 112 com del CGE)

– Hora de sortida dels vehicles actuants.

A part d’aquestes dades, també els demanem que per aquesta reunió portin preparades les respostes a les següents preguntes:

– Perquè no s’activa a cap dotació de l’SPEIS en l’accident mortal del dia 15/08/2016 al Passeig Valldaura cantonada amb Fabra i Puig?

– Perquè no s’activa cap ambulància del servei en els focs pis amb referència 16019768 i 16019766?

– Quin és el desfase entre l’horari oficial del 112 i el del CGE?
– Quins són els protocols d’activació del 112, GU, SEM i MMEE respecte els serveis on cal la presència de bombers?

Volem deixar molt clar que l’objectiu d’aquesta demanda no és buscar culpables d’una possible mala gestió. Simplement volem determinar en quin punt de la cadena de comunicació fallem per posar-hi remei.

Cal recordar que des de l’agrupació de CCOO portem molt de temps denunciant els problemes generats per la inexistent connexió informàtica entre el 112 i el 080. Si volem ser un servei d’excel·lència creiem que l’SPEIS Barcelona ha de gestionar les trucades dels nostres ciutadans de la forma més eficient possible.

Dejar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *