Judicialització de l’acord 1-4, ratificat en assemblea, per part d’UGT

Fa uns dies vam tenir el coneixement formal que la secció sindical de la UGT havia presentar un recurs en contra el darrer acord de conveni signat a la taula de l’SPEIS. Davant el silenci de l’administració, aquest recurs ha derivat en un contenciós administratiu al∙legant una vulneració dels seus drets sindicals.

Degut al contenciós presentat entenem que l’acord de l’1‐4 en aquests moments es troba judicialitzat i, per tant, que una sentència favorable als interessos de la UGT pot acabar en una derogació d’aquest acord.

Des de CCOO estem convençuts del treball que vam realitzar durant les negociacions ens ha permès signar un acord històric de reducció i organització de la jornada que beneficia a tot el col∙lectiu. És per aquest motiu que no entenem el perquè d’un contenciós en contra d’un acord ratificat per la majoria dels treballadors i treballadores en Assemblea.

Amb l’objectiu de defensar l’acord signat us informem que l’Agrupació de Bombers de CCOO ens personarem com a part del procés judicial.

Com tots sabeu, en la nostra manera de pensar i treballar les Assemblees de treballadors són l’eina bàsica de decisió col∙lectiva. Com no podia ser d’una altra manera, aquest acord es va explicar i ratificar en l’Assemblea del dia 30 de novembre de 2018 abans de fer‐ne la signatura definitiva el dia 3 de desembre.

Des de l’Agrupació de CCOO de Bombers de BCN entenem que un bon resultat en les properes eleccions sindicals serà la millor prova que l’acord signat disposa del recolzament de la majoria de la plantilla de l’SPEIS.