La solidaritat de les i els Bombers de Barcelona

Bombers Solidaris ens hem compromès a aportar 1.000€ que sortiran del 25% de les aportacions del Teaming, i volem recollir amb aquest repte almenys 1.000€ mes entre els nostres simpatitzants per tal de cobrir una part important del cost.

Enviament de 15 epis complerts de foc per la creació d’un nou parc de Voluntaris a San Bernardo, Xile

Des d’ ASL (Acció Solidaria i Logística) i Bombers Solidaris, volem ajudar als companys/es de la ciutat de San Bernardo, al barri de Condores de Nos, al sud de Santiago de Xile, enviant material de protecció individual de Bombers pel seu parc de voluntaris.

A Xile, els parcs de bombers son totalment formats per voluntaris, l’administració contracta un conductor / cuartelero i aporta diners per comprar vehicles i posar instal·lacions. Totes les altres despeses i totes les eines, material extra i millores son cobertes pels voluntaris/es que paguen una quota mensual d’entre 5 i 25€ per formar part del cos.

La decisió de fer un nou parc a San Barnardo, es va prendre per un sinistre que va succeir l’any 2020 i que ha fet que els veïns s’organitzin per formar aquesta Brigada. Durant aquests mesos, han rebut formació i han fet campanyes de recerca de voluntaris i de finançament. Quan tinguin tot el material i formació realitzada, podran esdevenir una companyia oficial.

Arran de la visita a Catalunya d’un dels seus membres i el contacte a traves dels Parcs de Bombers, s’ha iniciat una col·laboració per enviar 15 equips complerts de protecció i material de rescat, així com l’organització de jornades formatives. Ells com a mostra d’agraïment, han inclòs la bandera de Catalunya al seu escut i utilitzen amb orgull l’expressió “Salut i foc” com a pròpia. La seva intenció es anomenar a aquesta nova companyia com a Bomba Catalunya.

A causa de la pandèmia i de la reducció de vols internacionals, l’enviament de mes de 300 kg de material tindrà un cost d’entre 3000 i 4000€.
Per ells es difícil recollir tots aquests diners, penseu que a Xile el salari mínim es de 345€ al mes i el salari mitja es de 12.000€ a l’any.

Vull col·laborar!