No esteu sols! Continuem treballant.

Continuem treballant

Des de CCOO-GUB volem tranquil·litzar a tots els companys i companyes, NO ESTEU SOLS, estem barallant diàriament perquè se us faciliti el material suficient per a poder sortir a treballar amb seguretat.

S’ha fet evident la falta de previsió per part dels qui dirigeixen les compres d’aquesta Guàrdia Urbana, davant la falta de material, ja fa temps que ens queixem d’això i es va demanar abans que comencés la pandèmia. Per sort, fins ara no s’havia jugat amb la nostra salut, però ara sí, i quan aquest malson finalitzi serà el moment de demanar responsabilitats.

Des de que es va iniciar la crisi sanitària, hem estat sol·licitant màscares, guants i ulleres perquè els i les Agents puguin sortir a treballar amb les màximes mesures de seguretat. Des de Prefectura, al principi no podien donar-se perquè no havia arribat l’estoc encara, però s’havia sol·licitat, i posteriorment ens comuniquen que tot el material està requisat pel Ministeri de Sanitat i és aquest qui el reparteix com vol i no hi ha suficient per a GUB.

Entenem que les primeres persones a tenir aquest material siguin els col·lectius del personal sanitari som conscients que estan en primera línia, ho entenem tots i totes, però si s’hagués tingut la previsió que se li va exigir a Compres, segurament no ens trobaríem en la situació actual.

Sobre els Procediments que van sortint, contínuament enviem les nostres queixes perquè rectifiquin. Treuen un protocol a la plantilla que s’ha de netejar el cotxe per a sortir assegurances a realitzar el servei, i que aquesta neteja s’ha de realitzar amb màscara i guants, on estan les màscares i els guants? algú pot explicar-ho? Si en els protocols els sindicats poguessin aportar abans que sortissin, no es produirien aquestes incoherències.

Des de CCOO creiem que cal prioritzar la salut de tota la plantilla, i més mentre aquesta situació segueixi amb aquesta gravetat. Hem fet diverses propostes sol·licitant canvis de torns en el treball i que puguem disminuir la càrrega vírica durant un temps sense haver de ser al carrer contínuament.

A pesar que per a això haurien de variar-se algunes condicions laborals durant aquesta situació excepcional, estem segurs que des de Prefectura s’estudiaran totes, esperem que alguna la prenguin en consideració i que sigui ràpidament, perquè els i les Agents puguin estar més temps en el seu domicili, sense estar en contacte directe amb el virus, salvaguardant als efectius de Guàrdia Urbana de Barcelona.

A tots els i les companyes de la Guàrdia Urbana de Barcelona, el màxim suport, la màxima solidaritat, i el màxim agraïment, ens sentim orgullosos de pertànyer a aquest Cos, esteu demostrant la gran professionalitat que teniu en aquests moments tan difícils per a la Ciutat, i la ciutadania també hi és conscient.

Qualsevol inquietud, queixa o problema, sigueu o no persones afiliades a CCOO, podeu dirigir-vos al delegat de la vostra unitat i plantejar-la, ell la farà arribar i serà exposada a la Prefectura.

En aquests moments tothom ha d’estar units i construir, no anem a la destrucció que això ja ho està fent el Covid-19.

A VEGADES SE’NS ENNUVOLA LA MENT I NO VEIEM QUE PROFESSIÓ REPRESENTEM EN AQUESTA SOCIETAT,

PERÒ EN LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

HO TENIM CLAR.