Propostes per a març “Barcelona Secreta” de la Comissió de Cultura i Esports

Us informem de les activitats de la “Barcelona Secreta” d’aquest mes de març subvencionades per la comissió de cultura i esports.

VOLS APUNTAR-TE?

Envia un mail [email protected] indicant la ruta a la qual et vols apuntar lndica si vens acompanyat/da o no – només un acompanyant per persona.

Adjunta la copia de la capçalera de la teva nomina i la copia del DNI de la persona acompanyant.

Si encara queden places, rebras la confirmaci6 de la teva reserva i tota la info de metode de pagament, punt de trobada, etc. Bon viatge amb la maquina del temps!

Rutas por la Historia Local
www.viajealabarcelonasecreta.com

02/03/2019 11h HISTÒRIES DE L’EDAT MITJANA

Barcelona custòdia un grat llegat medieval, però més enllà dels grans noms propis s’amaguen històries del dia a dia i grans secrets a simple vista.

Històries de l’Edat Mitjana és un viatge a l’època més fascinant de la nostra ciutat, quan era una superpotència que dominava el Mediterrani.

Un itinerari per descobrir llocs i històries que després podràs compartir amb els teus amics i familiars.

02/03/2019 10.30h

BARCELODONA

La història l’han escrita sempre els homes, parlant d’homes i per als homes. Però on eren les dones mentrestant ? Les dones sempre han estat presents encara que silenciades. BarceloDONA és una de les moltes rutes que es podrien fer a Barcelona on la dona en serà la protagonista. Hem triat un grup de dones que van protagonitzar petites-grans històries de la HISTÒRIA de Barcelona.

09/03/2019 16h

BESÀVIES FEMINISTES

Les lluites feministes a l’Anglaterra del segle dinou no foren un moviment aïllat i van tenir repercusió a altres indrets, com ara a casa nostra. Tant les burgeses benestants com les obreres patien sota el jou de la desigualtat de gènere i van buscar la manera de desfer-se’n, assenyalant el camí per a una segona i una tercera ona llurs conseqüències encara són en vigor.

Dolors Monserdà, Carme Karr i Dorotea Chopitea, tres dones marcades per ideologies molt diferents però amb un objectiu comú: millorar la condició de les dones. Un itinerari per Sarrià que ens donarà una visió local de tres pioneres del sentiment feminista. Tres dones que han passat a la història gairebé sense monuments ni ofrenes, però sense les quals potser ens faltaria encara més camí per recórrer cap a la igualtat. A càrrec de Sonia Tres

10/03/2019 11h

LA DONA EN LA GUERRA CIVIL

És impossible parlar de la Guerra Civil espanyola sense el paper que les dones van tenir al front i a la reraguarda, però la seva existència ha estat obliterada dels llibres de text.

Passejarem pels llocs a on les dones van ser protagonistes, alhora que reconstruirem una visió inèdita del conflicte, plena de feminisme i llibertat, però també llàgrimes i malsons.

17/03/2019 10.30h

DEL MANCHESTER CATALÀ AL SILICON VALLEY BARCELONÍ

Aquest itinerari pel Poblenou i 22@ és un flashback constant entre la revolució industrial del S XIX i la revolució digital del S XXI. El barri més industrial de la Catalunya de finals del S XIX convertit en el districte de la INNOVACIÓ i el CONEIXEMENT. On ara es teixeixen coneixements universitaris, digitals o de comunicació amb bits i nanotecnologia abans es teixia cotó, llana o cànem amb el soroll continu i frenètic de les llançadores dels telers del XIX.

23/03/2019 10.30h HORTS, PREGÀRIES I CONVENTS

(EL RAVAL ASSISTENCIAL I CONVENTUAL)

Abans de ser el barri «chino» i l’actual Raval, a la Vilanova de Sant Pau s’hi van començar a bastir convents de diferents ordres religioses; edificis assistencials, hospitals, orfenats, cases d’expòsits i fins i tot convents d’ex prostitutes. Un espai barceloní que sempre fou punt d’arribada de les persones més desafavorides i on s’acumulaven activitats molestes o insalubres.

24/03/2019 11h

MIL SET-CENTS CATORZE

Tornarà a ser rica i plena? A quina Catalunya triomfant feien referència? I qui era aquella gent tan ufana i tan superba?

Segadors, no esmoleu l’eina que podríem prendre mal!

En aquesta ruta passejarem pels indrets de La Ribera: Santa Maria del Mar, el Fossar de les Moreres, el Born i la Ciutadella per conèixer com era aquella Barcelona del segle XVIII i entendre què succeí en aquell moment, qui i com va defensar la ciutat i quines conseqüències tingué, algunes de les quals encara son motiu de debat avui en dia.