REUNIÓ SEGUIMENT COVID BOMBERS DE BARCELONA

Abans de l’inici de la reunió hem manifestat que veiem molt greu que una avaria de la megafonia remota i del programa que genera l’enrutament i les fitxes dels serveis tardi tants dies en solucionar-se (en portem dos). Aprofitant que parlàvem de la “chicharra” hem recordat la nostra proposta de modificar els volums i el so d’alarma en funció del servei.

COVID:

Hem tornat a demanar mascaretes higièniques de roba del servei, per tal d’estalviar recursos econòmics públics i no generar tants residus. Se’ns denega la petició i se’ns subministraran mascaretes quirúrgiques (una per guàrdia). No estalviarem, generarem residus i no es seguiran les recomanacions referents a la vida útil de les mascaretes quirúrgiques (4hores).

Punts fixes de gel hidroalcohòlic: Se’ns han subministrat punts fixes de gel hidroalcohòlic, denunciem però que la instalꞏlació ha estat a càrrec dels mateixos bombers a diferència de la resta de departaments.

Neteja del parc i vehicles al canvi de torn: Des de CCOO i, segons l’expressat en aquesta reunió, amb els suport de la resta de sindicat emplacem al personal (i així ho hem traslladat a la direcció) a no netejar més el parc ni els vehicles en el canvi de torn (la neteja del material personal Walky i lot va a criteri de cada bomber/a). Aquests són els nostres motius:

‐      Pensem que aquesta tasca ha d’anar a càrrec de l’ajuntament i no dels bombers.

‐      S’ha donat més d’un any perquè es busquin alternatives.

‐      Cap altre departament de l’ajuntament realitza aquesta neteja de les instalꞏlacions.

Pla vacunació Covid: Se’ns presenta un power point explicatiu, però demanem un quadre resum per enviar a tot el personal i per a penjar als parcs, de manera que la informació arribi a tothom.

Segona dosi de la vacuna: La direcció està a l’espera de les directrius del Departament de Salut.

Segons el que ens trasllada la direcció, les persones que hagin passat el virus i que estiguin a l’espera de la vacunació s’hauran d’adreçar a Catsalut per demanar-la, en funció de la resposta s’intentaran buscar fórmules perquè tothom que ho vulgui es pugui vacunar (independentment de l’edat).

PCR retorn al servei: Catsalut ja no realitzarà cap més PCR de retorn, serà un laboratori privat qui ens la farà, i el cost l’assumirà l’ajuntament.

Preguntem com serà la desescalada amb temes relacionats al moviment de personal entre parcs per cobrir mínims i se’ns diu que s’està estudiant i que ja se’ns informarà.

Exposem la necessitat que a partir d’ara, Bombers tingui un magatzem amb material sanitari (sobretot mascaretes i guants) per poder afrontar situacions com la pandèmia sense colꞏlapsar.

Demanem una vegada més que es doti de més recursos (tant personals com materials) la branca sanitària. S’ha exigit un sobre esforç als sanitaris que ha fet evident la falta de recursos de que disposen.

Salut i lluita!